luni, 29 iunie 2015

Gem de zmeura fara samburi


Deoarece la noi in familie nu se prea mananca dulceata de zmeura (deoarece are samburi), am decis sa incerc sa fac un gem fara samburi. Desi a fost mai migalos si a durat ceva mai mult, rezultatul a fost pe masura asteptarilor.


Ingrediente:
6kg zmeura
3 - 3.5 kg zahar
2 lamai

Mod de preparare:
Speli zmeura usor, o lasi sa se scurga de apa si apoi o treci prin aparatul de suc de rosii. 




Treci zmeura de mai multe ori, pana cand pe o parte va iesi din ce in ce mai putin suc, iar pe partea cealalta vor iesi samburii sub forma unui carnacior uscat.



Cantaresti lichidul rezultat si il pui la fiert intr-o oala smaltuita.




Din aproape 6kg de zmeura mie mi-a iesit 4.7 kg suc. Adaugi zaharul si amesteci usor pana se topeste. 



Daca zmeura este foarte dulce te sfatuiesc sa pui mai putin zahar la inceput si sa adaugi treptat, daca mai este nevoie. (Zmeura mea a fost destul de acrisoara si am pus mai mult zahar la inceput, iar cand s-a topit am constatat ca era prea dulce pentru gustul meu).
Lasi sa fiarba la foc mic si aduni spuma formata, de cate ori este nevoie. 




Pui o lingura cu gem pe o farfurie si o dai la rece. Daca se incheaga inseamna ca este gata gemul. Storci zeama unei lamai, iar cea de-a doua o tai cubulete. 



Cand incepe sa se lege compozitia adaugi zeama si cubuletele de lamaie si mai lasi sa fiarba cateva minute. Eu am fiert gemul timp de aproximativ 4 ore, la foc mic. 





Torni gemul in borcanele sterilizate, 




infiletezi capacele si rastorni borcanele cu capacul in jos, timp de 15 minute, 



apoi le aduci in pozitia normala, le acoperi cu o patura groasa si le lasi sa se raceasca lent. Mie mi-au iesit 12 borcanele de gem.



De-acum nu-mi mai ramane decat sa fac niste clatite delicioase pe care sa le umplu cu gem de zmeura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu