luni, 6 iulie 2015

Dulceata de cirese negre




Dulceata de cirese negre este preferata noastra. Deoarece anul acesta s-au facut cirese din belsug, nu puteam rata sansa oferita de "mama-natura" si am purces la pregatiri.

Ingrediente:
6.7 kg cirese fara samburi (aproximativ 10kg cu samburi)
3 kg zahar
2 lime
zeama de la o lamaie

Mod de preparare:
Speli ciresele, le scurgi bine de apa si scoti samburii. Noi i-am scos cu ajutorul unui aparat special de scos samburii. Sa va asteptati la muulta mizerie si stropi de zeama de cirese peste tot.


Cantaresti ciresele dupa ce scoti samburii si adaugi zaharul. 


Majoritatea retetelor recomanda sa se puna zahar 1:1, dar noua ne place dulceata mai amara, asadar am pus mai putin zahar si a iesit chiar pe gustul nostru.
Lasi ciresele la rece cateva ore, sau peste noapte, si apoi le pui la fiert la foc mic. Dupa ce incepe sa clocoteasca aduni spuma formata, de cate ori este nevoie. 


Pui o lingura cu dulceata pe o farfurie si o dai la rece. Daca se incheaga inseamna ca este gata dulceata.
Cand incepe sa se lege compozitia adaugi zeama de lamaie si cubuletele de lime 


si mai lasi sa fiarba 10-20 de minute. Eu am fiert dulceata timp de aproximativ 4 ore, la foc mic. 
Torni dulceata in borcanele sterilizate, 


infiletezi capacele si rastorni borcanele cu capacul in jos, timp de 15 minute, apoi le aduci in pozitia normal, le acoperi cu o patura groasa si le lasi sa se raceasca lent. Mie mi-au iesit 19 borcanele de 400g fiecare.


Va recomand sa folositi dulceata de cirese negre alaturi de niste waffe delicioase sau cu papanasi . 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu