duminică, 15 mai 2016

Chec marmorat


Deoarece aveam pofta de ceva dulce, am pregatit impreuna cu fetita mea un chec delicios.

Ingrediente:
5 oua
200 g faina
180 g zahar
1 lingurita praf de copt
4 linguri ulei
2 linguri cacao
2 pliculete zahar vanilat
1 praf de sare


Mod de preparare:
Separi albusurile de galbenusuri si bati albusurile spuma tare cu un praf de sare, apoi adaugi treptat zaharul vanilat si zaharul tos, lingura cu lingura, si mixezi dupa fiecare adaugare pana se topeste tot zaharul. Vei obtine o bezea lucioasa, ferma.


Peste galbenusuri adaugi treptat uleiul, ca la maionezi si amesteci pana se omogenizeaza compozitia. Adaugi treptat galbenusurile peste albusuri si amesteci usor, cu o spatula, cu miscari de jos in sus.


Faina  o amesteci cu praful de copt si o adaugi treptat, cu lingura, peste albusuri amestecand usor.



Imparti compozitia in doua parti egale. Amesteci cacaoa cu putina apa si omogenizezi compozitia 


apoi o adaugi peste jumatate din aluat.


Tapetezi cu hartie de copt o tava de chec (eu am folosit o tava din silicon unsa cu unt) si adaugi compozitia in felul urmator: pui o lingura de compozitie alba, 


peste ea o lingura de compozitie cu cacao, 


iar compozitie alba si tot asa pana la terminarea aluatului.


Introduci tava in cuptorul preincalzit la foc mediu (180 grade C) pentru circa 30 de minute, pana cand trece testul cu scobitoarea.


Dupa coacere se lasa sa se racesca complet . 


Se poate servi cu o cana cu lapte.


Am avut ca sursa de inspiratie o reteta de-a Jamilei dar am modificat cantitatea de zahar si a fost suficient de dulce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu