miercuri, 1 martie 2017

Prajitura Buburuza



Cu ocazia venirii primăverii v-am adus un mărțișor dulce. Vă urez tuturor o primăvară frumoasă cu multe bucurii, zâmbete si voie bună!

Pentru această rețetă minunată m-am inspirat de pe blogul Simonei, pe care o felicit pentru rețetele minunate pe care le pregătește.

Ingrediente:
-pentru cojile de pandișpan:
4 ouă
100g zahăr tos
135g făină albă

-pentru umplere:
100ml frișcă lichidă
100g ciocolată neagră

-pentru decor:
100g ciocolată albă
colorant alimentar roșu
40g ciocolată neagră

Mod de preparare:
Bați albușurile spumă tare cu un praf de sare. Adaugi zahărul și continui mixarea până când obții o bezea si apoi încorporezi gălbenușurile. 



La final se adaugă făina cernută și se amestecă ușor, de jos în sus, cu o spatulă. 



Transferi compoziția într-un poș la care este atașat un dui rotund cu diametru de 1 cm (sau într-o pungă tăiată la capăt) și se formează corpul buburuzelor. (Mie mi-au ieșit 26 de corpuri - 13 gărgărițe în final). 


Le coci la 175 de grade C timp de 15-20 de minute sau până când se rumenesc. Le scoți din cuptor și le lași să se răcească.


Pentru crema de ciocolată, rupi ciocolata bucatele. Aduci frișca lichidă la punctul de fierbere (fără a o lăsa să clocotească), adaugi ciocolata, o dai deoparte și o omogenizezi. 


O lași să se răcorească, apoi o dai la frigider pentru câteva ore (de preferat peste noapte).
Rupi 80 g ciocolată albă bucățele, o pui într-un vas și o topești pe baie de aburi. 


Adaugi colorant roșu 


și amesteci până când se omogenizează compoziția. (mie mi s-a ingroșat puțin compoziția, dar am adaugat câțiva stropi de frișcă lichidă și a căpătat consistența dorită). 


Cu ajutorul unei linguri am decorat jumătate dintre cojile făcute și le-am pus pe un grătar pentru a se scurge surplusul de ciocolată. Le-am dat la frigider pentru a se întări ciocolata. 


După ce s-a întărit ciocolata roșie, mărunțești ciocolata neagră,o pui într-o pungă și o topești in cuptorul cu microunde. Tai un colț al pungii și decorezi capul buburuzei. 


Mărunțești ciocolata albă rămasă și o pui într-o pungă și o topești in cuptorul cu microunde. Tai un colț al pungii și formezi ochii și gura buburuzelor.


Mixezi crema de ciocolată până se omogenizează și începe să prindă consistență, 


o pui într-un poș și o distribui pe cojile rămase (jumătate din totalul cojilor făcute). 


Așezi cojile decorate peste crema de ciocolată și dai buburuzele la frigider.



6 comentarii:

  1. Cat de bine arata cred ca nu are cum sa nu fie si fooooarte gustoasa

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumesc de aprecieri! Da, au fost foarte delicioase buburuzele! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai amestecat prea mult in compozitia de pandispan, de aceea a iesit aerul din ea si cojile nu ti-au crescut. Si in general atunci cand reproduci o reteta de pe un blog, nu o mai scrii din nou, ci dai linkul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, probabil am amestecat prea mult. Eu întotdeauna scriu și rețetele pe care le testez și fac și fotografii din timpul pregătirilor. Am lăsat și link pentru cei care doresc să vadă rețeta originală.

      Ștergere