duminică, 3 septembrie 2017

Fursecuri fragede umplute cu gem de prune


Am văzut aceste fursecuri fragede și delicioase la Criss, și mi-a plăcut atât de mult forma lor încât am zis că e musai să le fac și eu. Eu le-am umplut cu gem de prune. Aluatul e atât de fraged și de gustos încât se topesc în gură. Le puteți umple și cu alte tipuri de gem, după preferință, important este însă să folosiți o umplutură grosuță pentru a nu se modifica foarte mult forma fursecurilor. Eu am scăpat puțin mai mult praf de copt și au crescut cam mult, iar câteva s-au crăpat. Vă sfătuiesc să folosiți cel mult o linguriță rasă de praf de copt.

Ingrediente:
-pentru aluat:
150 g unt
100 g zahăr pudră
1 plic zahăr vanilat
1 ou
esență de lămâie
350 g făină
1 linguriță rasă praf de copt

-pentru umplutură:
gem de prune

-pentru ornat:
zahăr pudră


Mod de preparare:
Mixezi untul moale împreună cu zahărul măcinat, 


adaugi oul, 


zahărul vanilat și esența de lămâie, apoi adaugi făina cernută cu praful de copt


și amesteci cu mâna până înglobezi toată făina. Vei obține un aluat fin, nelipicios.
Capacul storcătorului de citrice îl pui pe un pahar, apoi pui o folie alimentară înăuntru. 
Împarți aluatul în 16 bile egale. 


Iei o bilă de aluat, rupi o bucățică mică de aluat, pentru capac, apoi îl întinzi pe masa de lucru presărată cu făină 


și îl introduci in orificiul storcătorului, întinzând aluatul pe margini și lăsând o gaură în mijloc. Apeși bine cu degetele pentru a se mula pe pereții formei. 


Apoi, în orificiul creat pui o lingură de umplutură 


și acoperi cu aluatul păstrat.


Scoți fursecul cu tot cu folie și îl pui în tava tapetată cu hârtie de copt. 


Coci prăjiturile 25 de minute până când se rumenesc puțin. 


Când sunt gata, le scoți pe un grătar și le lași să se răcească, apoi le pudrezi cu zahăr.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu