miercuri, 27 septembrie 2017

Gogosi umplute cu mere


Am văzut niște gogoși tare apetisante la Rocsi, pe site-ul bucataras.ro și am rămas cu gândul la ele. Ea le făcuse de post, dar eu am făcut aluatul cu lapte și ou. Aș fi făcut mai multe umplute, dar am avut cerere de gogoși simple, deoarece fetița mea și soțul doreau să le umple cu dulceață și cu ciocolată (fiecare după preferință). Așadar am făcut doar jumătate din aluat umplute, iar restul simple. Dacă doriți să faceti mai multe gogoși umplute, dublați cantitatea de mere.

Ingrediente:
-pentru aluat:
300 g de făină
1/2 plic de drojdie uscată
100 ml de lapte călduț
1 vârf cuțit de sare
1 ou
3 linguri pline de zahăr
50 g de unt moale
ulei
zahăr pudră


-pentru umplutură (pentru 8 gogoși):
3 mere
2-3 linguri zahăr
1 linguriță rasă scorțișoară
zahăr pudră

Mod de preparare:
Într-un castron, amesteci făina și drojdia uscată. 


Adaugi laptele încălzit în prealabil și frămânți bine. 


Adaugi zahărul, sarea și oul 


și frămânți 10 minute, până când aluatul se desprinde de castron. Adaugi untul în 2 etape și frămânți până când este bine încorporat. Acoperi vasul cu un prosop și lași să crească 60 de minute într-un loc cald.


Între timp, cureți merele, le dai pe răzătoarea cu ochiuri mari, le storci bine de zeamă și le pui la călit cu zahărul, într-un vas cu fundul gros. 


Le călești la foc potrivit, până scade tot lichidul, iar la final, adaugi scorțișoara și amesteci, apoi lași să se răcească.


Presari făină pe suprafața de lucru, frămânți puțin aluatul, apoi îl întinzi cu un rulou și tai gogoșile cu ajutorul unei forme sau al unui bolișor. Eu am făcut 8 gogoși umplute (decupator de 10 cm diametru) 


și 14 gogoși simple (decupator de 6 cm diametru).


Pe o parte a cercurilor pui umplutura, 


iar cu cealaltă parte acoperi și presari bine marginile.


Strângi aluatul dintre cercuri, întinzi iar o foaie și faci iar gogoși până se termină tot aluatul.
Încingi uleiul și pui la prăjit gogoșile până când se rumenesc frumos, pe fiecare parte.





Le scoți pe hârtie absorbantă, 



le lași să se răcească și le pudrezi cu zahăr.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu