duminică, 19 octombrie 2014

Prajitura cu dovleac si ciocolata neagra


Pana anul trecut nu eram o mare iubitoare de dovleac, dar am descoperit aceasta reteta delicioasa cu dovleac si ciocolata neagra si „m-am indragostit” iremediabil de ea. Chiar si musafirii pe care i-am servit au spus ca e delicioasa. Reteta am imprumutat-o de la Laura Adamache pe care o admir si o felicit pentru bunatatile cu care ne incanta.

Ingrediente:
200 g faina
100 g ciocolata neagra
1 plic praf de copt
140 g nuci
400 g dovleac copt (aproximativ 760g dovleac crud)
6 oua
150 g unt
200 g zahar brun
1-2 lingurite de scortisoara

Mod de preparare:
Cureti semintele dovleacului, il tai in felii potrivite si il coci in cuptorul preincalzit la 180°C, pentru 50 de minute sau pana cand intepandu-l cu o furculita, aceasta patrunde cu usurinta in pulpa.

Scoti dovleacul din cuptor, il lasi sa se raceasca si ii cureti coaja.
Pui pulpa dovleacului intr-o sita, unde o lasi sa se scurga bine.
Tai ciocolata in bucatele. Adaugi faina, praful de copt, scortisoara si nucile macinate.

Separi ouale si mixezi foarte bine albusurile.
Mixezi untul la temperatura camerei cu zaharul (eu l-am macinat pentru a-l amesteca mai usor) pana obtii o crema omogena. 
Adaugi galbenusurile si mixezi bine.

Adaugi si pulpa de dovleac bine racita si foarte bine scursa. Daca dovleacul nu a pierdut toata apa in timpul in care a stat in sita, il storci cu grija si abia apoi il adaugi peste crema de unt.

Adaugi mixul de faina in crema de unt si amesteci bine.

Incorporezi albusurile bine batute in aluat, amestecand cu grija, de jos in sus, cu o lingura de lemn.

Tapetezi forma cu hartie de copt si adaugi aluatul.

Coci prajitura, in cuptorul preincalzit la 180°C, pentru 30-35 de minute. Inainte de a scoate prajitura din cuptor, o intepi cu o scobitoare. Daca aceasta iese curata, prajitura este coapta, daca iese umeda, o mai lasi la cuptor cca 5 minute.

O lasi sa se raceasca in tava, apoi o tai in patratele/dreptunghiuri.


2 comentarii:

  1. Ce prajitura grozava ai facut! Imi si inchipui aroma dovleacului si gustul ciocolatei. Yummy!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Daaa...e delicioasa aceasta prajitura. As face cate o tava in fiecare saptamana. ;)

      Ștergere