joi, 31 august 2017

Prajitura rasturnata cu prune, nuci și alune



Această prăjitură delicioasă am văzut-o la Merisor în urmă cu câteva zile și mi-a rămas gândul la ea. Am testat-o și mi-a plăcut foarte mult. Deoarece nu am avut suficiente nuci, am folosit și alune.


Ingrediente:
850-1000 g prune
100g nuci
200g alune
3 linguri zahăr pentru prune
2 plicuri zahăr vanilat
2 lingurițe scorțișoară
5 ouă
50ml ulei
450g iaurt cremos
7 linguri (cu vârf) zahăr pentru pandispan
350 g făină
50g pesmet
1 praf sare
1 pachetel de praf de copt
esență de vanilie
Zahăr cu aromă de vanilie pentru decor

Mod de preparare:
Am folosit o tavă cu dimensiunile 35/25 cm, pe care am tapetat-o cu hârtie de copt.
Speli prunele și le scoți sâmburii. Presari nucile și alunele tăiate grosier în tavă, apoi adaugi zahărul și zahărul vanilat, scorțișoara 


și așezi jumătățile de prune cu partea bombată în sus. Folosești niște prune mai puțin coapte pentru a nu se înmuia foarte tare în timpul coacerii. Puteți folosi mai multe prune. Mie mi-au încăput în tavă doar 850g.


Mixezi ouăle bine de tot cu un praf de sare, apoi adaugi zahărul măcinat și mixezi până când compoziția devine spumoasă. 


Adaugi pe rând uleiul, iaurtul, esența de vanilie și treptat făina cernută cu praful de copt. 


La final adaugi pesmetul, atât cât să obții o compoziție puțin mai groasă decât cea de chec. 


Compoziția obținută o torni în tavă peste fructe și nivelezi cu ajutorul unei spatule.


Dai tava la cuptor pentru 35-40 de minute la 180 de grade C, până când trece testul cu scobitoarea. Dacă iese curată, prăjitura este gata.


O lași să se răcească și apoi o răstorni pe un platou și îndepărtezi hârtia de copt. (nu o răstorni cât încă este caldă pentru a nu se împrăștia siropul lăsat de prune în aluat, dând astfel senzația de necopt).
O tai și o pudrezi cu zahăr.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu