duminică, 5 aprilie 2015

Gogosi pufoase coapte la cuptor



Daca doriti sa incercati o reteta de gogosi "de dieta", va recomand reteta de mai jos. Gogosile imi aduc aminte de copilaria mea si in mod special de bunicuta mea scumpa. Alaturi de ea pregateam gogosi in fiecare weekend. Nefiind prajite in ulei nu mi s-au parut la fel de delicioase, dar am vrut sa fac niste gogosi pufoase si mai putin grase.

Ingrediente:
450 g faina
230 ml lapte
1 ou
80 g zahar
100 g unt moale
7 g drojdie deshidratata
Esenta lamaie
1 varf cutit sare

Mod de preparare:
Pregatesti maiaua din drojdie, ½ lingurita de zahar, 50ml lapte caldut, 5 linguri faina. 


O lasi sa creasca 20 de minute, la cald.


Cerni faina intr-un castron si adaugi in centrul ei maiaua, oul usor batut cu furculita, zaharul macinat, esenta de lamaie, laptele usor caldut si cca 50 g de unt moale. 


Framanti aluatul si cand incepe sa se omogenizeze, adaugi untul ramas si sarea. Framanti pana cand aluatul devine elastic si nu se mai lipeste de maini.


Eu am transferat aluatul intr-un vas curat si adanc. 


Acoperi vasul cu folie de plastic alimentara si lasi aluatul de gogosi sa dospeasca 90 minute, intr-un loc ferit de curenti de aer rece.


Dupa ce aluatul a dospit, il rastorni pe planul de lucru usor pudrat cu faina si il intinzi intr-o foaie groasa de cca 0,8 – 0,9 cm.


Cu ajutorul unei forme rotunde de cca 5-6 cm, decupezi gogosile si cu un cerculet mai mic, decupezi centrul fiecarei gogosi.
Le pui la dospit in tava de cuptor tapetata cu hartie de copt pentru inca 1 ora (lasi intre ele un spatiu de 2-3 cm).


Mie mi-au iesit 2 tavi de gogosi: una cu gogosi rotunde si alta cu gogosi cu forme de animalute si hello kitty.


Coci gogosile in cuptorul preincalzit la 200°C, pentru 10 -15 minute.


Dupa ce le scoti din cuptor le mai lasi cateva minute sa se racoreasca apoi le pudrezi cu zahar 


sau le servesti cu dulceata de cirese negre.


M-am inspirat dintr-o reteta de-a Laurei Adamache .



3 comentarii:

  1. Buna!
    Nu spui nicaieri ce se intampla cu drojdia. Intuiesc ca se amesteca cu faina simpla, in prealabil.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere