joi, 30 noiembrie 2017

Tort cu ciocolata, crema de piersici si blat umed


Zilele trecute am achiziționat pentru prima dată fructe physalis dintr-un supermarket. Deja îmi imaginam ce tort frumos decorat voi face. Am pregătit tortul în liniște, cu calm și când a venit vorba să-l decorez au apărut niște musafiri neanunțați, pe care nu puteam să-i las să plece fără să îi servesc cu ceva bun. Astfel că l-am decorat în câteva minute. Deși nu e ceea ce mi-am imaginat ca și decor, gustul a fost demențial. Mi-am dorit foarte mult să încerc un blat umed și am ales unul de pe blogul Paulei Gafitescu. A fost grozav de bun blatul. Pentru glazură am folosit o ciocolată cu 80% cacao, care a fost perfectă în combinație cu crema dulcică de piersici. Musafirii mei au apreciat tortul și nouă ne-a plăcut foarte mult. Vi-l recomand cu drag.
Dacă tot se apropie Sărbătorile de iarnă, eu am trecut la decorurile cu Moș Crăciun deoarece îmi sunt foarte dragi. ;)



Ingrediente:

- pentru blat:
150 g unt
100 g ciocolată neagră 50% cacao
3 ouă mari
50 ml smântână
50 ml lapte
100 g zahăr
80 g făină
50 g nuci măcinate
1/2 linguriță scorțișoară
20 g cacao
1 praf de sare
1 linguriță esență de vanilie


-pentru cremă de piersici:
400 g piersici din compot + 5 jumătăți de piersici (2 borcane de compot)
10 g gelatină + 50 ml apă
250 g crema de branza
60 g zahăr
50g ciocolată albă + 50 ml frișcă lichidă
150 ml frișcă lichidă
100 g smântână pentru frișcă
esență de vanilie


-pentru glazură:
100g ciocolată neagră
100ml frișcă lichidă
1 linguriță unt

-pentru decor:
piersici din compot
physalis

Mod de preparare:

Blatul:
Topești ciocolata împreună cu untul pe foc mic. 

Amesteci pentru a omogeniza compoziția. Când amestecul e complet omogen oprești focul. Adaugi esența de vanilie, zahărul măcinat și amesteci din nou. 

Lași crema deoparte.
Într-un alt vas amesteci făina cu nucile, cacaoa, un vârf cuțit de sare și o jumătate de linguriță de scorțișoară și amesteci ușor.



Separi ouăle. Gălbenușurile le pui în crema de ciocolată. 

Amesteci din nou în crema de ciocolată apoi adaugă și ingredientele uscate pe care le încorporezi cu grijă. 

Adaugi smântâna și laptele și amesteci după fiecare.


Albușurile le bați spumă tare cu un praf de sare apoi le încorporezi în crema de ciocolată cu mișcări de jos în sus.

Preîncălzești cuptorul la foc mediu ( 180 de grade ) și tapetezi cu hârtie de copt fundul unei tăvi (cu diametru de 23cm) și ungi pereții cu unt. Torni compoziția în tavă și nivelezi. 

Coci blatul timp de 25-30 de minute. Oprești focul și o mai lași 5 minute în cuptor apoi scoți tava pe un grătar la răcit.

Crema:
Încălzești 50ml de frișcă lichidă până aproape de punctul de fierbere. Oprești focul și adaugi ciocolata albă ruptă bucățele și amesteci bine. 

O lași să se răcească complet. Mixezi 150 ml frișcă lichidă cu 100 g smântână pentru frișcă, 

apoi adaugi ciocolata răcită și mixezi. 

Adaugi zahărul pudră și mascarpone 

și mixezi apoi adaugi piureul de piersici și omogenizezi.

Hidratezi gelatina în 50 ml de apă rece pentru 10 minute, apoi o încălzesti pe baie de aburi și amesteci ușor până se omogenizează. O lași să se răcească puțin și o amesteci cu crema de piersici.

După ce blatul s-a răcit complet îl tai în două pe orizontală și așezi unul din blaturi pe platou în interiorul unui inel, 

torni câteva linguri de cremă și le întinzi peste blat apoi așezi jumătățile de piersici 

 și torni cremă cât să acoperi piersicile. Așezi deasupra cel de-al doilea blat și torni restul cremei și nivelezi. 

Așezi deasupra cel de-al doilea blat. Lasi tortul în frigider pentru 2-3 ore sau peste noapte.
Înainte de a desface inelul treci cu grijă de jur-imprejur cu un cuțit pentru a dezlipi marginile.

Pentru glazura de ciocolată încălzesti frișca lichidă până aproape de punctul de fierbere. Oprești focul și adaugi ciocolata neagră ruptă bucățele și untul și amesteci bine. O lași să se răcească și torni peste tort întinzând crema cu o spatulă și acoperindu-l în totalitate.
Ornezi după imaginație. Eu am folosit o jumătate de piersică tăiată felii și câteva fructe physalis.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu