miercuri, 18 noiembrie 2015

Somon cu sparanghel în crustă de aluat



Daca v-ati saturat sa pregatiti peste prajit, la gratar sau cu legume la cuptor, va invit sa testati o reteta delicioasa pe care am descoperit-o recent pe blogul Alinei . Noua ne-a placut foarte mult.

Ingrediente:
un file de somon
450 grame sparanghel
30 ml smantana
1/2 legatura marar tocat
coaja de la o lamaie


-pentru aluat:
1 ou 
200g faina
100g unt
1 varf cutit de sare

Mod de preparare:
Cerni faina intr-un vas, adaugi untul taiat cubulete, sarea si oul batut. Amesteci ingredientele pana obtii un aluat omogen pe care-l invelesti intr-o folie alimentara si il pui in frigider pentru o ora.




Cureti fileul de somon de piele si de oase.
Intr-o cratita, pui la fiert apa cu sare. Cand apa clocoteste pui sparanghelul si il fierbi 3-5 minute, atat cat sa se inmoaie putin, dar sa ramana crocant. Cu ajutorul unei palete, scoti sparanghelul intr-un bol cu apa rece si gheata (pentru a pastra culoarea sparanghelului cat mai verde). 




Dupa 2 minute, il scoti si il lasi sa se scurga bine.
O parte din sparanghel il folosesti pentru umplerea preparatului, si o parte pentru piureul de sparanghel (cam un sfert din cantitatea de sparanghel).
(Ca sa te orientezi mai usor, poti aranja deasupra fileului de somon betele de sparanghel, astfel vei vedea exact de cate ai nevoie.)
Ce ramane folosesti pentru piureul de sparanghel.Tai marunt sparanghelul pe care l-ai oprit pentru piure si il pasezi cu blenderul. Adaugi smantana, mararul tocat, coaja de lamaie, sare si piper dupa gust. Omogenizezi foarte bine compozitia.
Imparti aluatul in 2 parti  si intinzi prima foaie. Intr-o tava tapetata cu hartie de copt, asezi o foaie de aluat si o ungi cu ou batut. Peste foaie asezi fileul de somon bine tamponat de apa, 




si presari sare si piper. Ungi toata suprafata fileului de somon cu piureul de sparanghel, 



iar peste acesta asezi tulpinile de sparanghel. 



Acoperi fileul cu cealalta foaie de aluat, sigilezi bine marginile si le presezi cu o furculita. Ungi aluatul cu ou batut si intepi cu furculita in cateva locuri pentru a permite aburului sa iasa. (eu am uitat sa-l intep, drept urmare mi-a crapat putin aluatul).



Introduci tava la cuptorul preincalzit la 180 de grade C si coci pana se rumeneste, aproximativ 35-40 de minute.
Cand este gata, scoti tava din cuptor si lasi sa se raceasca putin inainte de a portiona.




Pentru garnitură am folosit 5 tulpini de sparanghel, pe care le-am oparit 2 minute, le-am scos in apa cu gheata, apoi le-am lasat la scurs. Am tamponat bine excesul de apa, apoi le-am pus pe gratarul incins pentru 2-3 minute pe ambele parti.




Dupa ce s-a racit putin preparatul, il tai felii si il servesti.




Va doresc pofta buna!

2 comentarii:

  1. Tare imbietor mai arata si cred ca si gustul este pe masura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc de aprecieri. Intr-adevar, a fost foarte gustos! Va invit sa testati reteta.

      Ștergere