vineri, 19 februarie 2016

Ciocolata de casa


Unul dintre deserturile mele preferate, care imi aminteste de copilarie, este ciocolata de casa. Am pregatit recent acest desert si va spun cu mana pe inima, ca a iesit exact pe gustul meu. Voi repeta cat mai curand reteta, dar voi dubla cantitatile, pentru ca a iesit prea putina ciocolata pentru 3 "mancaciosi". 

Ingrediente: 
250 g lapte praf 
125 g unt gras (82% grasime)
100 ml apa
40 g cacao neagra
150 g zahar
2 plicuri zahar vanilat
esenta de rom
100 g nuci prajite
1 varf cutit sare

Mod de preparare
Pui zaharul, zaharul vanilat, sarea si apa intr-o craticioara, pe foc mediu, si amesteci pana cand zaharul este complet topit. Cand observi ca s-a format o spuma alba la suprafata, mai lasi sa fiarba 5 minute, nu mai mult, si stingi focul.


intre timp, amesteci laptele praf cu cacaua si le cerni.

 
Imediat dupa ce stingi focul, adaugi untul topit partial si esenta de rom.


Amesteci pana cand untul este complet incorporat in siropul de zahar.


Adaugi treptat mixul de lapte praf si cacao in sirop si mixezi incontinuu in timp ce il adaugi.


Pentru ca ciocolata are tendinta sa se intareasca, trebuie sa te misti destul de rapid.
Dupa ce ai incorporat laptele praf si cacaua, adaugi nucile si amesteci cu o lingura de lemn.
Tapetezi forma cu folie de plastic alimentara si adaugi ciocolata. O nivelezi frumos si o lasi intr-un loc racoros, exclus frigider, pentru 3-4 ore. 


O portionezi si o servesti cu pofta.


Am avut ca sursa de inspiratie o reteta de-a Laurei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu