duminică, 15 martie 2015

Cozonac floare cu gem de mure


In ultima perioada toata lumea a testat aceasta reteta de cozonac floare. Am zis sa-l incerc si eu. L-am testat atat cu ciocolata cat si cu gem de mure. In varianta cu ciocolata nu mi-a placut aluatul deoarece nu era dulce si eu nu pusesem suficienta ciocolata (200g fineti). In aceasta varianta aluatul a iesit pe gustul meu: suficient de dulce, iar combinatia cu dulceata de mure (putin acrisoara) mi s-a parut grozava. Vi-l recomand cu drag.

Ingrediente:
300g gem de mure
500g faina (+ 50g la nevoie)
3 galbenusuri
300ml lapte
50g unt
10g drojdie uscata
120g zahar
1 plic zahar vanilat
1 esenta de vanilie
Un praf de sare

Mod de preparare:
Pregatesti maiaua din drojdie, ½ lingurita de zahar, 50ml lapte caldut, 5 linguri faina. 


O lasi sa creasca 20 de minute , la cald.


Cerni faina intr-un castron si adaugi 2 galbenusuri, untul taiat cubulete (la temperatura camerei) zaharul macinat, zaharul vanilat, maiaua crescuta, esenta de vanilie si un praf de sare (nu se pune peste maia). Laptele caldut il adaugi treptat. Framanti aluatul timp de 15-20 de minute pana cand se desprinde de vas si nu se mai lipeste de degete. In reteta initiala, cantitatea de faina era de 500g dar eu am mai adaugat treptat 50g deoarece am considerat ca aluatul era prea moale si lipicios.


Acoperi vasul cu o folie de plastic sau un prosop si il lasi sa creasca o ora.


Dupa ce a crescut aluatul il tai in 4 parti egale si formezi 4 bile. 



Pui faina pe blat si intinzi o bila de aluat. Cu ajutorul unui disc, de la o tava de tort, tai de jur imprejur



 pentru a obtine o forma perfecta si indepartezi surplusul de aluat. 



Transferi aluatul intr-o tava, pe o foaie de copt. Pui gemul de mure peste aluat, il intinzi pe toata foaia lasand o margine. 



La fel procedezi cu fiecare bila de aluat. Pe ultima foaie nu mai pui gem. Dupa ce ai suprapus cele 4 foi de aluat, asezi un pahar in mijlocul foii si tai foaia intai in 4 parti, apoi fiecare sfert in jumatate, iar fiecare felie o vei taia din nou in jumatate. Vor rezulta 16 petale. va sfatuiesc sa folositi un pahar cat mai usor



Eu am mai testat aceasta reteta si am folosit cel mai mare pahar pe care-l aveam in dulap si mi s-a rupt aluatul, din cauza greutatii paharului.



Vei apuca 2 fasii de aluat cu mana si le vei rasuci de 2 ori: cu mana stanga rasucesti spre stanga, iar cu mana dreapta rasucesti spre dreapta. La fel procedezi pana rasucesti toate fasiile. 



Dupa ce ai terminat de rasucit, iei cate 2 fasii, le apropii, le presezi capetele pentru a le lipi. Vei obtine 8 petale.



Lasi aluatul sa creasca timp de 15 minute. Dupa ce a crescut cozonacul il ungi cu galbenusul de ou amestecat cu o lingura de apa.



Introduci cozonacul in cuptorul preincalzit la 175 de grade si il lasi sa se coaca pentru aproximativ 30 de minute, pana se rumeneste frumos.


A iesit un cozonac foarte pufos si gustos si ii multumesc Jamillei  pentru aceasta reteta delicioasa.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu