duminică, 26 februarie 2017

Negresa cu gem de caise si crema de branza





Daca tot e luna iubirii m-am gandit sa pregatesc o prajitura simpla si delicioasa impreuna cu fetita mea. Cum altfel, daca nu in forma de inima? Si pentru ca in urma cu cateva zile am castigat acel ornament in forma de inima la un concurs de pe Facebook si mi-a placut foarte mult, m-am gandit ca ar fi potrivit pentru acest decor. Sper ca va place si voua.
Negresa e una dintre cele mai simple prajituri si nu dau gres niciodata cu ea. Dispare rapid din farfurie, fiind apreciata de intreaga familie. Eu am incercat mai multe retete si vi le recomand si voua: Negresa cu crema de branza si mure , Negresa cu crema de dovleac , Negresa cu capsuni si crema de branzaNegresa cu visine, nuci si ciocolata pentru ca sunt la fel de delicioase. De data aceasta m-am gandit sa folosesc gem de caise, pe care l-am pregatit in urma cu aproape 2 ani si s-a pastrat foarte bine.

Ingrediente:
25 g cacao neagra dr. Oetker
75 ml apa
3 oua
100 g zahar
60 ml ulei
140 g faina
1/2 lingurita praf de copt
esenta de rom dr. Oetker

- pentru crema de branza:
250g mascarpone
3 linguri zahar macinat
Esenta de vanilie
1 lingura faina

6 linguri gem de caise

Mod de preparare:
Pui cacaoa intr-un vas si torni apa clocotita, amestecand continuu, pana la omogenizare, apoi lasi la racit. 


Strecori compozitia pentru a nu ramane cocoloase de cacao. Bati albusurile spuma tare cu un praf de sare. Adaugi jumatate din cantitatea de zahar si mixezi pana obtii o bezea lucioasa, care face tepi atunci cand scoti paletele mixerului. Galbenusurile le freci cu cealalta jumatate din cantitatea de zahar pana devin albe si cremoase. 


Adaugi treptat uleiul, esenta de rom, apoi compozitia de cacao racita.


Incorporezi faina amestecata cu praful de copt 


si la sfarsit, in 2-3 reprize, bezeaua. 


Torni compozitia intr-o tava unsa cu unt. Eu am folosit o tava mai mare in forma de inimioare si 2 mai mici.



Pentru crema de branza, amesteci branza cu oul, faina si zaharul pana cand devine o crema omogena. Adaugi vanilia la final. 


Pui cate o lingura din crema de branza peste blatul din tava, din loc in loc. Adaugi cu o lingura si gemul de caise, din loc in loc. 


Cu ajutorul unei furculite marmorezi usor compozitia.



Dai tava la cuptorul incins la 180 de grade. Coci prajitura timp de 30-35 de minute, pana cand trece testul cu scobitoarea. 



Scoti prajitura din cuptor si o lasi la racit in tava, apoi o poti felia.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu