joi, 27 iulie 2017

Prăjitura cu branza şi fructe de padure




Deoarece aveam poftă de o prăjitură cu multe fructe am purces la căutări. Mi-a făcut cu ochiul o rețetă de-a d-nei Claudia Baban pe care o felicit pentru rețetele minunate pe care le pregătește și ni le împărtășește. Eu am mai modificat puțin rețeta pentru că mi s-a părut prea multă ciocolată și țin la silueta mea. :D

Vă invit să o încercați și voi pentru a vă convinge cât este de bună!

Ingrediente:
500 g brânză de vaci
170 g unt
5 ouă
6 linguri griș
170 g zahăr măcinat
1 plic budincă vanilie Dr.Oetker
1 plic praf de copt
esență de lamâie
Sare
250 g visine(fără sâmburi)
250 g afine
100g zmeura
100g mure
100g cătină
5 caise
5 linguri zahăr tos
3-4 linguri amidon

Pentru ornat:
50g ciocolată albă


Mod de preparare:
Scoți sâmburii vișinelor si le pui la scurs. Speli caisele și le tai cubulețe.
Sfarâmi brânza cu o furculiță. (Nu este nevoie sa fie pasată foarte fin.)Adaugi esența de lamâie în brânză.
Separi gălbenușurile de albușuri. Mixezi foarte bine untul cu 120g zahăr măcinat, apoi adaugi câte un gălbenuș, mixând bine după fiecare. 



Adaugi apoi grișul, 


praful de budincă amestecat cu praful de copt și amesteci.


Albușurile le mixezi foarte bine cu un praf de sare si adaugi 50 g zahăr măcinat.
Peste crema de unt pui brânza amestecând cu o paletă, iar apoi încorporezi ușor spuma de albușuri.


Torni jumătate din compoziție într-o tava de 35x25 cm tapetată cu hârtie de copt. Presari fructe, 



apoi torni restul compoziției și presati fructe.


Introduci tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 30 de minute.



Lași să se răcească și între timp pregătești crema.
Amesteci fructele rămase cu cele 5 linguri de zahăr si le pui să fiarbă. 



Eu am folosit mure si zmeură congelată și au lăsat zeamă. De asemenea, am folosit zeama lăsată de vișine. Lași amestecul să fiarbă câteva minute, apoi adaugi amidonul și lași să fiarbă până când amestecul s-a îngroșat.


Lași să se răcească și torni compoziția de fructe peste blat.


Dacă dorești poți să ornezi prăjitura cu ciocolata albă topită pe baie de aburi sau o poți servi așa, deoarece este delicioasă.
Lași la frigider o oră, apoi servești.




2 comentarii:

  1. Foarte imbietoare prajitura ta.
    Ma bucur ca ti-a placut reteta mea si ca ai incercat-o.
    Si eu incerc sa mai reduc din calorii la dulcegarii :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de aprecieri! Da, a fost delicioasă și ne-a plăcut foarte mult. Mulțumesc pentru rețetă! Pe cât posibil încerc să reduc și eu din calorii deși mă abțin cu greu. :))

      Ștergere